Tuesday, November 6, 2012

sunnah nabi s.a.w


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Tidak mahu berjanggut? Malu menyimpan janggut kerana kelihatan tidak kacak atau selekeh? Atau tidak mahu memahami serta mengamalkan sunnah Rasulullah SAW?

Jangan khuatir, berjanggut tidak akan menghalang untuk mencapai dan memperolehi kemajuan yang diimpi dan dicita-citakan. Samada kemajuan duniawi atau akhirat. Dengan berbekalkan niat ikhlas kerana Al
lah SWT - insyaAllah kita akan beramal ibadah dengan mentaati perintah Rasulullulah SAW bagi mendapat keredhaan Allah SWT.

TAMBAHAN:

Pakai jubah adalah sunnah Rasulullah SAW - dapat pahala apabila memakai jubah - tetapi masa tido dah tak pakai jubah dah..

Pakai kopiah adalah sunnah Rasulullah SAW - dapat pahala apabila memakai kopiah - tetapi masa tido dah tak pakai kopiah dah..

Pelihara janggut adalah sunnah Rasulullah SAW - dapat pahala kalau pelihara janggut dan cukur/nipiskan misai - insyaAllah dapat pahala 24 jam sehari, setiap hari, 7 hari seminggu, sampai ajal..selagi janggut ada..

Sahabat-sahabat - ingat..kita di dunia ni sementara sahaja dan malaikat tak jemu menulis dan mencatat amalan kita baik pahala atau buruk dosa kita bagi bekalan kita untuk perjalanan yang seterusnya - bekalan amalan sahaja yang akan dibawa - jadi sebaiknya kita sama-sama penuhkan amalan yang baik. InsyaAllah dengan berniat ikhlas kerana Allah SWT.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...